• -20%
    Psychologia Kluczowe Koncepcje Tom 2 Motywacja i Uczenie Się  Zimbardo

Psychologia Kluczowe Koncepcje Tom 2 Motywacja i Uczenie Się Philip Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.

W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:

Co nas motywuje?

Jakie procesy sterują naszymi emocjami?

Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?

W jaki sposób powstają wspomnienia?

Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?

Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.

Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?

9788301195540KS

Opis

Autorzy
Philip G. Zimbardo
Robert L. Johnson
Vivian McCann
Rok Wydania
2017
Numer wydania
2
Liczba stron
268
Oprawa
Miękka
Wymiary (cm)
16,5 x 23,5

Specyficzne kody

ISBN
9788301195540
EAN13
9788301195540
  • Spis treści
  • Od Autorek – słowo do wydania drugiego XI
  • Eduardo Keegan – Przedmowa do wydania drugiego
  • rozszerzonego XVII
  • Bogdan Zawadzki – Przedmowa do wydania drugiego
  • rozszerzonego XXI
  • Od Autorek – słowo do wydania pierwszego XXV
  • Przedmowa do wydania pierwszego XXIX
  • Część I
  • Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
  • Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych
  • na świecie i w Polsce
  • Rozdział 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna – wyjaśnienia
  • terminologiczne 3
  • Rozdział 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza,
  • behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych
  • a psychoterapia poznawczo-behawioralna 9
  • 2.1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna na świecie 26
  • 2.2. Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Europie 28
  • 2.3. Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Polsce 31
  • 2.4. Psychoterapia poznawczo-behawioralna a integracja
  • w psychoterapii 40
  • 2.5. Psychoterapia poznawczo-behawioralna a interdyscyplinarność
  • w zindywidualizowanym modelu leczenia zaburzeń psychicznych 46
  • 2.6. Pole współczesnej psychoterapii poznawczo-behawioralnej 48
  • 2.6.1. Skuteczność metod leczenia i badania typu RCT 48
  • 2.6.2. Stopniowane interwencje, technologie informacyjne
  • i powszechna dostępność metod 49
  • 2.6.3. Krytyka systemów klasyfikacyjnych, badania mechanizmów
  • – procesów podtrzymujących psychopatologię i procesów
  • terapeutycznych 49
  • 2.6.4. Dobrostan społeczeństwa: leczenie, profilaktyka zaburzeń,
  • stymulacja rozwoju jednostki 50
  • Rozdział 3. Teoretyczne podstawy psychoterapii
  • poznawczo-behawioralnej 53
  • 3.1. Modele Ellisa i Becka – treści i procesy poznawcze w praktyce
  • klinicznej 56
  • 3.1.1. A jak activating event, antecedents, ale i attention w terapii
  • poznawczo-behawioralnej 60
  • 3.1.2. B jak beliefs w terapii poznawczo-behawioralnej 62
  • Myśli automatyczne 62
  • Schematy poznawcze 63
  • Zniekształcenia poznawcze 71
  • Specyficzność poznawcza stanów psychopatologicznych
  • i modele zaburzeń psychicznych 74
  • 3.1.3. C jak consequences w terapii poznawczo-behawioralnej 77
  • Regulacja emocji 79
  • 3.1.4. B jak behaviour – zachowanie w terapii poznawczo-behawioralnej 80
  • 3.1.5. Historia uczenia się i konsekwencje zachowań 82
  • 3.1.6. Nomotetyczne czy idiograficzne? Poznawczo-behawioralne
  • modele zaburzeń 84
  • Poznawczo-behawioralne modele zaburzeń afektywnych
  • – depresja 86
  • Modele depresji odwołujące się do aspektów strukturalnych 89
  • Modele depresji odwołujące się do operacji – procesów
  • poznawczych 91
  • Modele depresji odwołujące się do funkcji 93
  • Modele poznawczo-behawioralne fobii 96
  • Modele poznawczo-behawioralne lęków 98
  • 3.2. Modele Karon i Neumana – integracja procesu
  • poznawczego i motywacyjnego w leczeniu 99
  • 3.3. Modele Kelly’ego, Bandury i Mahoneya – potrzeby
  • i motywacje w teorii i praktyce poznawczo-behawioralnej 105
  • Rozdział 4. Wprowadzenie do modeli diagnostycznych
  • w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 111
  • 4.1. Model diagnostyczny nawiązujący do ICD-10 i DSM-5 112
  • 4.2. Modele diagnostyczne w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 115
  • Rozdział 5. Przebieg procesu terapeutycznego
  • w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 121
  • 5.1. Wstępne spotkanie terapeutyczne i diagnoza
  • psychoterapeutyczna 121
  • 5.2. Planowanie terapii 125
  • 5.3. Otwierające i prowadzące spotkania terapeutyczne 129
  • 5.4. Ocena postępów i zamykanie terapii 131
  • Część II
  • Współczesne techniki i metody pracy w psychoterapii
  • poznawczo-behawioralnej
  • Rozdział 6. Terapia poznawcza 137
  • 6.1. Terapia poznawcza w praktyce klinicznej 137
  • 6.1.1. Techniki poznawcze 137
  • 6.1.2. Rozszerzanie technik poznawczych 145
  • 6.1.3. Terapia poznawcza w terapii grupowej 151
  • 6.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii poznawczej 156
  • 6.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 160
  • Rozdział 7. Terapia behawioralna 165
  • 7.1. Terapia behawioralna w praktyce klinicznej 165
  • 7.1.1. Techniki behawioralne 166
  • 7.1.2. Terapia behawioralna w terapii grupowej 172
  • 7.1.3. Ocena i dokumentacja procesu terapii behawioralnej 176
  • 7.1.4. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 180
  • Rozdział 8. Terapia poznawczo-behawioralna 185
  • 8.1. Terapia poznawczo-behawioralna w praktyce klinicznej 185
  • 8.1.1. Techniki poznawczo-behawioralne 186
  • 8.1.2. Rozszerzanie technik poznawczo-behawioralnych 194
  • 8.1.3. Terapia poznawczo-behawioralna w terapii grupowej 198
  • 8.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii poznawczo-behawioralnej 203
  • 8.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 207
  • Rozdział 9. Terapia rodzin i małżeństw
  • w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 211
  • 9.1. Terapia rodzin i małżeństw w praktyce klinicznej 211
  • 9.1.1. Techniki pracy z rodziną i małżeństwem 211
  • 9.1.2. Rozszerzanie technik pracy z rodziną i małżeństwem 216
  • 9.1.3. Terapia rodzin i małżeństw w terapii grupowej 219
  • 9.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii rodzin
  • i małżeństw 224
  • 9.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 229
  • Rozdział 10. Terapia dziecka i nastolatka
  • w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 233
  • 10.1. Terapia dziecka i nastolatka w praktyce klinicznej 233
  • 10.1.1. Techniki pracy z dzieckiem i nastolatkiem 233
  • 10.1.2. Rozszerzanie technik pracy z dzieckiem i nastolatkiem 239
  • 10.1.3. Terapia dziecka i nastolatka w terapii grupowej 243
  • 10.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii dziecka
  • i nastolatka 248
  • 10.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 253
  • Rozdział 11. Terapia parabehawioralna 257
  • 11.1. Terapia parabehawioralna w praktyce klinicznej 257
  • 11.1.1. Techniki pracy z klientem w sytuacjach życia
  • codziennego 257
  • 11.1.2. Rozszerzanie technik pracy w sytuacjach życia
  • codziennego 262
  • 11.1.3. Terapia parabehawioralna w terapii grupowej 266
  • 11.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii parabehawioralnej 270
  • 11.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 275
  • Część III
  • Współczesne metody pracy w psychoterapii poznawczo-behawioralnej
  • – zagadnienia szczególne
  • Rozdział 12. Psychoterapia skoncentrowana na traumie 281
  • 12.1. Terapia poznawcza w pracy z traumą 281
  • 12.2. Terapia behawioralna w pracy z traumą 289
  • 12.3. Terapia poznawczo-behawioralna w pracy
  • z traumą 294
  • Rozdział 13. Psychoterapia długoterminowa 299
  • 13.1. Psychoterapia długoterminowa w praktyce klinicznej 299
  • 13.2. Psychoterapia długoterminowa w terapii grupowej 305
  • 13.3. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii długoterminowej 308
  • 13.4. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 313
  • Rozdział 14. Terapia krótkoterminowa 319
  • 14.1. Terapia krótkoterminowa w praktyce klinicznej 319
  • 14.1.1. Techniki pracy w terapii krótkoterminowej 319
  • 14.1.2. Rozszerzanie technik pracy w terapii krótkoterminowej 324
  • 14.1.3. Terapia krótkoterminowa w terapii grupowej 327
  • 14.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii krótkoterminowej 332
  • 14.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 336
  • Rozdział 15. Psychoterapia schematów 341
  • 15.1. Psychoterapia schematów w praktyce klinicznej 341
  • 15.2. Psychoterapia schematów w terapii grupowej 348
  • 15.3. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii schematów 352
  • 15.4. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 357
  • Rozdział 16. Psychoterapia uzależnień 361
  • 16.1. Psychoterapia uzależnień w praktyce klinicznej 361
  • 16.1.1. Techniki pracy w psychoterapii uzależnień 361
  • 16.1.2. Rozszerzanie technik pracy w psychoterapii uzależnień 366
  • 16.1.3. Psychoterapia uzależnień w terapii grupowej 370
  • 16.1.4. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii uzależnień 375
  • 16.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 380
  • Rozdział 17. Psychoterapia osób starszych 385
  • 17.1. Psychoterapia osób starszych w praktyce klinicznej 385
  • 17.1.1. Techniki pracy w psychoterapii osób starszych 385
  • 17.1.2. Rozszerzanie technik pracy w psychoterapii osób starszych 390
  • 17.1.3. Psychoterapia osób starszych w terapii grupowej 394
  • 17.1.4. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii osób starszych 399
  • 17.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 403
  • Zakończenie 409
  • Bibliografia 417
  • Indeks rzeczowy 451
  • Skróty 461
  • Aneks 1. Opisy terapii 435
  • Opis 1. Terapia kobiety z depresją 437
  • Opis 2. Terapia kobiety z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym 479
  • Opis 3. Terapia chłopca z emetofobią 535
  • Aneks 2. Formularze do wykorzystania na użytek praktyki klinicznej 567
  • Dla terapeuty – zapis przebiegu terapii 567
  • Podstawowe formularze dla pacjenta 576
  • Obserwacja zniekształceń poznawczych 576
  • Objawy/problemy do terapii 577
  • Tygodniowy zapis odczuwanych emocji 578
  • Zapis/plan czynności 579
  • Zapis automatycznych myśli 580
  • Zapis ruminacji 581
  • Rozwiązywanie problemów 582
  • Aneks 3. Strony internetowe 583
  • Słowniczek terminów angielsko-polski 585
  • Bibliografia 595
  • Indeks nazwisk 627
  • Indeks rzeczowy 636
  • Autorki 649
Nazwa Czas dostawy Cena
InPost Paczkomaty 24/7 1 dzień roboczy 9,99 zł
InPost Kurier - przedpłata 1 dzień roboczy 14,99 zł
InPost Kurier - pobranie 1 dzień roboczy 19,99 zł
Odbiór osobisty - Medyków 3D, Katowice pon-pt: 9:00-17:00 Za darmo!

* Przy każdym zakupie powyżej 299,00 zł darmowa wysyłka!


Wszystkie zamówienia złożone w naszym sklepie do godziny 15:00 wysyłamy w ten sam dzień!

Podana informacja dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy) i dostawy INPOST.



Odbiór osobisty zamówień w Katowicach już możliwy!

Sklep NaMedycyne Shop, Medyków 3D (obok Śląskiego Uniwersytetu Medycznego), 40-751 Katowice.

Zobacz także

Produkty powiązane z Twoim wyborem

W tej kategorii

16 innych produktów w tej samej kategorii: