- -20%
Psychologia Kluczowe Koncepcje Tom 2 Motywacja i Uczenie Się Philip Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann
- Autorzy
- Philip G. Zimbardo
Robert L. Johnson
Vivian McCann - Rok Wydania
- 2017
- Numer wydania
- 2
- Liczba stron
- 268
- Oprawa
- Miękka
- Wymiary (cm)
- 16,5 x 23,5
- ISBN
- 9788301195540
- EAN13
- 9788301195540
Zapłać tak, jak lubisz - P24, BLIK, VISA, Apple Pay...
Dostawa do paczkomatu za 9,99 zł
Proste zwroty Gwarancja Bezpieczeństwa
Psychologia Kluczowe Koncepcje Tom 2 Motywacja i Uczenie Się Philip Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
Co nas motywuje?
Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
W jaki sposób powstają wspomnienia?
Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Opis
- Autorzy
- Philip G. Zimbardo
Robert L. Johnson
Vivian McCann - Rok Wydania
- 2017
- Numer wydania
- 2
- Liczba stron
- 268
- Oprawa
- Miękka
- Wymiary (cm)
- 16,5 x 23,5
Specyficzne kody
- ISBN
- 9788301195540
- EAN13
- 9788301195540
- Spis treści
- Od Autorek – słowo do wydania drugiego XI
- Eduardo Keegan – Przedmowa do wydania drugiego
- rozszerzonego XVII
- Bogdan Zawadzki – Przedmowa do wydania drugiego
- rozszerzonego XXI
- Od Autorek – słowo do wydania pierwszego XXV
- Przedmowa do wydania pierwszego XXIX
- Część I
- Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
- Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych
- na świecie i w Polsce
- Rozdział 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna – wyjaśnienia
- terminologiczne 3
- Rozdział 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza,
- behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych
- a psychoterapia poznawczo-behawioralna 9
- 2.1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna na świecie 26
- 2.2. Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Europie 28
- 2.3. Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Polsce 31
- 2.4. Psychoterapia poznawczo-behawioralna a integracja
- w psychoterapii 40
- 2.5. Psychoterapia poznawczo-behawioralna a interdyscyplinarność
- w zindywidualizowanym modelu leczenia zaburzeń psychicznych 46
- 2.6. Pole współczesnej psychoterapii poznawczo-behawioralnej 48
- 2.6.1. Skuteczność metod leczenia i badania typu RCT 48
- 2.6.2. Stopniowane interwencje, technologie informacyjne
- i powszechna dostępność metod 49
- 2.6.3. Krytyka systemów klasyfikacyjnych, badania mechanizmów
- – procesów podtrzymujących psychopatologię i procesów
- terapeutycznych 49
- 2.6.4. Dobrostan społeczeństwa: leczenie, profilaktyka zaburzeń,
- stymulacja rozwoju jednostki 50
- Rozdział 3. Teoretyczne podstawy psychoterapii
- poznawczo-behawioralnej 53
- 3.1. Modele Ellisa i Becka – treści i procesy poznawcze w praktyce
- klinicznej 56
- 3.1.1. A jak activating event, antecedents, ale i attention w terapii
- poznawczo-behawioralnej 60
- 3.1.2. B jak beliefs w terapii poznawczo-behawioralnej 62
- Myśli automatyczne 62
- Schematy poznawcze 63
- Zniekształcenia poznawcze 71
- Specyficzność poznawcza stanów psychopatologicznych
- i modele zaburzeń psychicznych 74
- 3.1.3. C jak consequences w terapii poznawczo-behawioralnej 77
- Regulacja emocji 79
- 3.1.4. B jak behaviour – zachowanie w terapii poznawczo-behawioralnej 80
- 3.1.5. Historia uczenia się i konsekwencje zachowań 82
- 3.1.6. Nomotetyczne czy idiograficzne? Poznawczo-behawioralne
- modele zaburzeń 84
- Poznawczo-behawioralne modele zaburzeń afektywnych
- – depresja 86
- Modele depresji odwołujące się do aspektów strukturalnych 89
- Modele depresji odwołujące się do operacji – procesów
- poznawczych 91
- Modele depresji odwołujące się do funkcji 93
- Modele poznawczo-behawioralne fobii 96
- Modele poznawczo-behawioralne lęków 98
- 3.2. Modele Karon i Neumana – integracja procesu
- poznawczego i motywacyjnego w leczeniu 99
- 3.3. Modele Kelly’ego, Bandury i Mahoneya – potrzeby
- i motywacje w teorii i praktyce poznawczo-behawioralnej 105
- Rozdział 4. Wprowadzenie do modeli diagnostycznych
- w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 111
- 4.1. Model diagnostyczny nawiązujący do ICD-10 i DSM-5 112
- 4.2. Modele diagnostyczne w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 115
- Rozdział 5. Przebieg procesu terapeutycznego
- w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 121
- 5.1. Wstępne spotkanie terapeutyczne i diagnoza
- psychoterapeutyczna 121
- 5.2. Planowanie terapii 125
- 5.3. Otwierające i prowadzące spotkania terapeutyczne 129
- 5.4. Ocena postępów i zamykanie terapii 131
- Część II
- Współczesne techniki i metody pracy w psychoterapii
- poznawczo-behawioralnej
- Rozdział 6. Terapia poznawcza 137
- 6.1. Terapia poznawcza w praktyce klinicznej 137
- 6.1.1. Techniki poznawcze 137
- 6.1.2. Rozszerzanie technik poznawczych 145
- 6.1.3. Terapia poznawcza w terapii grupowej 151
- 6.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii poznawczej 156
- 6.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 160
- Rozdział 7. Terapia behawioralna 165
- 7.1. Terapia behawioralna w praktyce klinicznej 165
- 7.1.1. Techniki behawioralne 166
- 7.1.2. Terapia behawioralna w terapii grupowej 172
- 7.1.3. Ocena i dokumentacja procesu terapii behawioralnej 176
- 7.1.4. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 180
- Rozdział 8. Terapia poznawczo-behawioralna 185
- 8.1. Terapia poznawczo-behawioralna w praktyce klinicznej 185
- 8.1.1. Techniki poznawczo-behawioralne 186
- 8.1.2. Rozszerzanie technik poznawczo-behawioralnych 194
- 8.1.3. Terapia poznawczo-behawioralna w terapii grupowej 198
- 8.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii poznawczo-behawioralnej 203
- 8.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 207
- Rozdział 9. Terapia rodzin i małżeństw
- w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 211
- 9.1. Terapia rodzin i małżeństw w praktyce klinicznej 211
- 9.1.1. Techniki pracy z rodziną i małżeństwem 211
- 9.1.2. Rozszerzanie technik pracy z rodziną i małżeństwem 216
- 9.1.3. Terapia rodzin i małżeństw w terapii grupowej 219
- 9.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii rodzin
- i małżeństw 224
- 9.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 229
- Rozdział 10. Terapia dziecka i nastolatka
- w psychoterapii poznawczo-behawioralnej 233
- 10.1. Terapia dziecka i nastolatka w praktyce klinicznej 233
- 10.1.1. Techniki pracy z dzieckiem i nastolatkiem 233
- 10.1.2. Rozszerzanie technik pracy z dzieckiem i nastolatkiem 239
- 10.1.3. Terapia dziecka i nastolatka w terapii grupowej 243
- 10.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii dziecka
- i nastolatka 248
- 10.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 253
- Rozdział 11. Terapia parabehawioralna 257
- 11.1. Terapia parabehawioralna w praktyce klinicznej 257
- 11.1.1. Techniki pracy z klientem w sytuacjach życia
- codziennego 257
- 11.1.2. Rozszerzanie technik pracy w sytuacjach życia
- codziennego 262
- 11.1.3. Terapia parabehawioralna w terapii grupowej 266
- 11.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii parabehawioralnej 270
- 11.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 275
- Część III
- Współczesne metody pracy w psychoterapii poznawczo-behawioralnej
- – zagadnienia szczególne
- Rozdział 12. Psychoterapia skoncentrowana na traumie 281
- 12.1. Terapia poznawcza w pracy z traumą 281
- 12.2. Terapia behawioralna w pracy z traumą 289
- 12.3. Terapia poznawczo-behawioralna w pracy
- z traumą 294
- Rozdział 13. Psychoterapia długoterminowa 299
- 13.1. Psychoterapia długoterminowa w praktyce klinicznej 299
- 13.2. Psychoterapia długoterminowa w terapii grupowej 305
- 13.3. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii długoterminowej 308
- 13.4. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 313
- Rozdział 14. Terapia krótkoterminowa 319
- 14.1. Terapia krótkoterminowa w praktyce klinicznej 319
- 14.1.1. Techniki pracy w terapii krótkoterminowej 319
- 14.1.2. Rozszerzanie technik pracy w terapii krótkoterminowej 324
- 14.1.3. Terapia krótkoterminowa w terapii grupowej 327
- 14.1.4. Ocena i dokumentacja procesu terapii krótkoterminowej 332
- 14.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 336
- Rozdział 15. Psychoterapia schematów 341
- 15.1. Psychoterapia schematów w praktyce klinicznej 341
- 15.2. Psychoterapia schematów w terapii grupowej 348
- 15.3. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii schematów 352
- 15.4. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 357
- Rozdział 16. Psychoterapia uzależnień 361
- 16.1. Psychoterapia uzależnień w praktyce klinicznej 361
- 16.1.1. Techniki pracy w psychoterapii uzależnień 361
- 16.1.2. Rozszerzanie technik pracy w psychoterapii uzależnień 366
- 16.1.3. Psychoterapia uzależnień w terapii grupowej 370
- 16.1.4. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii uzależnień 375
- 16.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 380
- Rozdział 17. Psychoterapia osób starszych 385
- 17.1. Psychoterapia osób starszych w praktyce klinicznej 385
- 17.1.1. Techniki pracy w psychoterapii osób starszych 385
- 17.1.2. Rozszerzanie technik pracy w psychoterapii osób starszych 390
- 17.1.3. Psychoterapia osób starszych w terapii grupowej 394
- 17.1.4. Ocena i dokumentacja procesu psychoterapii osób starszych 399
- 17.1.5. Kwestie związane z samorealizacją terapeuty 403
- Zakończenie 409
- Bibliografia 417
- Indeks rzeczowy 451
- Skróty 461
- Aneks 1. Opisy terapii 435
- Opis 1. Terapia kobiety z depresją 437
- Opis 2. Terapia kobiety z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym 479
- Opis 3. Terapia chłopca z emetofobią 535
- Aneks 2. Formularze do wykorzystania na użytek praktyki klinicznej 567
- Dla terapeuty – zapis przebiegu terapii 567
- Podstawowe formularze dla pacjenta 576
- Obserwacja zniekształceń poznawczych 576
- Objawy/problemy do terapii 577
- Tygodniowy zapis odczuwanych emocji 578
- Zapis/plan czynności 579
- Zapis automatycznych myśli 580
- Zapis ruminacji 581
- Rozwiązywanie problemów 582
- Aneks 3. Strony internetowe 583
- Słowniczek terminów angielsko-polski 585
- Bibliografia 595
- Indeks nazwisk 627
- Indeks rzeczowy 636
- Autorki 649
* Przy każdym zakupie powyżej 299,00 zł darmowa wysyłka!
Wszystkie zamówienia złożone w naszym sklepie do godziny 15:00 wysyłamy w ten sam dzień!
Podana informacja dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy) i dostawy INPOST.
Odbiór osobisty zamówień w Katowicach już możliwy!
Sklep NaMedycyne Shop, Medyków 3D (obok Śląskiego Uniwersytetu Medycznego), 40-751 Katowice.