• -20%
    Joga Powięziowa Integralnie Wojciech Karczmarzyk

Joga Powięziowa Integralnie Wojciech Karczmarzyk

Od Autora:

Powięź jest bardzo popularnym tematem w ostatnim czasie, zwłaszcza w dziedzinie fizjoterapii. Jej popularność powoduje, że wiele osób mówi o niej, a czasem nadużywa jej pojęcia po ukończeniu zaledwie weekendowego kursu, nie zdając sobie jednocześnie sprawy z głębi i szerokości zagadnienia tego tematu. Ja sam miałem w życiu tą sposobność, że znalazłem się we właściwym miejscu i we właściwym czasie i poświęciłem temu tematowi resztę dotychczasowego życia. Być może zupełnie przypadkiem... poznałem Rolfera™ i nauczyciela jogi - Giovanniego Felicioni, który jest jednym z wykładowców w Europejskim Instytucie Rolfingu - specjalizującym się w pracy z ruchem powięziowym i który mnie zainspirował. Sprawił on, iż zapragnąłem zgłębiać ten temat.

Niedługo potem zostałem nauczycielem jogi inspirowanej nauczaniem Vandy Scaravelli (uczennica B.K.S Iyengara i T. K.V. Desikachara, oraz autorka "Przebudzenia Kręgosłupa"), a kilka lat później Rolferem™. Przez kilka lat nauki z Giovannim asystowałem mu również w jego praktyce. W efekcie przez osiem lat pobytu w Anglii oraz prawie rocznym pobycie w Niemczech, studiowałem różne formy medytacji, jogi i przede wszystkim najbardziej integralne podejście do pracy z powięzią w postaci pionierskiej metody w tej dziedzinie czyli Rolfing®. Rolfing to nie tylko praca manualna, ale również ruchowe podejście do pracy z powięzią w postaci Rolf Movement™. To właśnie podstawy tego ruchowego podejścia, opracowane przez Francuskiego Rolfera Huberta Godarda w postaci funkcji tonicznej, stanowią podstawę nauczania asan w jodze powięziowej. Zastosowanie tej teorii w praktyce, daje gwarancję pracy z powięzią w najefektywniejszy sposób, co jest poparte wieloletnim doświadczeniem wiodących ekspertów w tej dziedzinie.

CO ZNAJDZIESZ W KSIĄŻCE?

Zaznajomisz się ze skutecznymi narzędziami relaksacji i jednocześnie dowiesz się jak praktykować asany w sposób medytacyjny. Funkcja toniczna jest zgodna z praktyką medytacyjną jogi tybetańskiej, a w szczególności z praktyką nawiązywania kontaktu ze stanem naturalnym poprzez trzy bramy: bramę ciała, mowy i umysłu.

Ciało staje się bramą do doświadczenia ostatecznej natury umysłu, gdy poczujemy i staniemy się świadomi jego bezruchu. Mowa staje się bramą, gdy usłyszymy wewnętrzną ciszę i staniemy się jej świadomi. Umysł staje się bramą, gdy rozpoznamy w nim przestrzeń i będziemy jej świadomi.

„Nawiązując kontakt z bezruchem, ciszą i przestrzenią, korzystamy z trzech różnych bram, ale docieramy do tego samego miejsca - czystej, otwartej obecności” ("Przebudzanie świętego ciała", Tenzin Wangyal Rinpocze str. 32)

Asany praktykowane w ten sposób, poza rozluźnieniem powięzi mięśniowej, pozwalają na otwarcie się na głębszy wymiar doświadczenia siebie samego i związany z nim spokój ducha. Praktyka ta może być potem kontynuowana w postaci dłuższych okresów przebywania w pozycjach siedzących oraz integrowana doświadczenia do codziennego życia.

Książka ta jest syntezą jogi ponad jej podziałami i przewodnikiem na drodze do przebudzenia i wewnętrznego rozwoju. Synteza jest czymś naturalnym, ponieważ różne nurty jogi istniały obok siebie i inspirowały się nawzajem poprzez tysiąclecia. Joga rozwijała się zarówno w buddyzmie jak i w hinduizmie. Ale czy jest coś takiego jak joga hinduistyczna czy joga buddyjska? I tak i nie? Budda Siakjamuni, którego nauki stały się podstawą buddyzmu narodził się w Indiach. Wpływ na jego idee mieli m. in. hinduscy jogini i asceci których tam spotkał. Ojciec współczesnej jogi hinduistycznej – Krishnamacharya - podróżował natomiast w poszukiwaniu swojego nauczyciela z Indii do Tybetu, w którym buddyzm zadomowił się w największej mierze na przełomie wieków. Jak widać z tych doświadczeń istota jogi sięga dużo głębiej niż przynależność etniczna lub kulturowa i przede wszystkim odnosi się nie do metody, ale do osoby mistrza. Najistotniejszy w jodze jest przekaz i bezpośrednie połączenie ucznia i nauczyciela. Jeśli w tym miejscu mielibyśmy się pokusić o ustalenie pochodzenia jogi powięziowej, określenia jej największych wpływów i związanej z nimi reinterpretacji, to moglibyśmy stwierdzić iż poza wpływem pracy powięziowej związanej z Rolfingiem (który sam był inspirowany m. in. jogą), oraz nauczaniem Vandy Scaravelli, jej najgłębsze korzenie sięgają Tybetu. To tam podróżował do swojego mistrza Krishnamacharya i tam zrodziła się jedna z najstarszych linii przekazu Jogi Tybetańskiej związana z praktyką dzogczen i stanu naturalnego, która jest moją największą duchową inspiracją.

Łącznie książka ta zawiera ponad 25 lat mojego doświadczenia związanego z medytacją, jogą, rozwojem osobistym i 8 lat doświadczeń pracy jako Rolfer™ i nauczyciel jogi.

Ta ambitna książka łączy odkrycia współczesnych badań nad powięzią ze starożytną filozofią jogiczną, aby stworzyć wyjątkową drogę praktyki jogi. Karczmarzyk pokazuje nam w jaki sposób wykorzystać głęboką, naturalną inteligencję naszego ciała i poprzez percepcyjne zestrojenie, praktykować asany z większą lekkością i wdziękiem. Celem jest tu autentyczny rozwój zintegrowanej obecności w codziennym życiu.

Mary Bond, autorka "Jak Prawidłowo Chodzić, Stać, Siedzieć" i "Mandala świadomości ciała".

JAK KORZYSTAĆ Z KSIĄŻKI?

Książka porusza wiele zagadnień, zaczynając od anatomii powięzi, automasażu powięziowego, filozofii jogi, psychologii, neurobiologii rozwoju świadomości, praktyki asan i medytacji. Każdy człowiek może w niej znaleźć coś dla siebie w zależności od swoich potrzeb i bez względu na stopień znajomości tematu. W związku z szerokością zawartych w niej zagadnień, zacznij od tego co cię najbardziej interesuje.

Jeśli jesteś zainteresowany ćwiczeniami w celu rozluźnienia powięzi mięśniowej i skutecznej nauki relaksacji, to przejdź do rozdziału 6 o konstruowaniu własnej praktyki, a następnie do ćwiczeń w rozdziale 7. Łącznie znajdziesz około 550 zdjęć z pozycjami jogi, które są opisane w prosty sposób do bezpośredniego ich stosowania.

Jeśli interesuje cię automasaż powięzi to obejmuje on pozycje w rozdziale 7.1-5.

Jeśli jesteś osobą początkującą i nie miałeś wcześniejszej styczności z jogą, to możesz po przeczytaniu rozdziału 6 skorzystać z gotowych sekwencji zawartych na końcu książki w rozdziale 11 -Trzy sekwencje integracji percepcyjno powięziowej.

Jeśli masz bóle w ciele i liczysz, że joga może ci pomóc, to skorzystaj z informacji w rozdziale 11.5 i wybierz pozycje oraz sekwencje według zamieszczonych tam wskazówek.

Jeśli interesujesz się medytacją i rozwojem świadomości, to przejdź do rozdziałów 8 i 9, gdzie dowiesz się jak praktykować medytację w oparciu o psychologiczne i neurobiologiczne podejście.

Jeśli interesuje cię czym jest Joga powięziowa i jak działa w teorii, to przeczytaj rozdział 2.

Jeśli interesuje cię psychologia sylwetki to przeczytaj rozdział 3 – Psychologiczne aspekty orientacji i związanej z nią integracji.

Jeśli interesuje cię powięź sama w sobie i związana z nią anatomia, to zacznij od Wiadomości ogólnych w rozdziale 1.

Jeśli interesuje cię powięź w kontekście filozofii jogi to, przeczytaj rozdział 4 – Joga powięziowa w kontekście tradycji i powrotu do podstaw, oraz rozdziały 1.2, 1.3, 1.4 z wiadomości ogólnych, a także rozdziały 8 i 9 o integracji percepcyjno-powięziowej i integrujących praktykach medytacyjnych.

Virgo
9788365400345KS

Opis

Autorzy
Wojciech Kaczmarczyk
Rok Wydania
2022
Numer wydania
2
Liczba stron
332
Oprawa
Miękka
Waga (kg)
1,36
Wymiary (cm)
22,0 x 27,5

Specyficzne kody

ISBN
9788365400345
EAN13
9788365400345
  • 1. Powieź-wiadomości ogólne
  • 1.1 Czym jest powieź
  • 1.2 Powieź, odczuwanie, energia i rozwój
  • 1.3 Meridiany mieśniowo-powieziowe
  • 1.4 Poprzeczne meridiany powięziowe tułowia a system czakr
  • 2. Joga powięziowa integralnie
  • 2.1 Czym jest joga. Joga jako stan umysłu
  • 2.2 Joga jako proces
  • 2.3 Czym jest joga powięziowa
  • 2.4 Odpowiedź na działanie grawitacji a wewnętrzny ruch powięziowy
  • 2.5 Tadasana, czyu twoja postawa ciała i relacja z grawitacją
  • 2.6 Twój wzór postawy
  • 2.7 Odczuwanie jako akcja
  • 2.8. Toniczny model pracy powięziowej i jego związek z receptorami rozciągania
  • 2.9. Percepcja jako sytuacja orientacji w polu grawitacyjnym
  • 2.10. Więcej o sytuacji twojego ciała w pozycjach jogi
  • 3. Psychologiczne aspekty orientacji i związanej z nią integracji
  • 3.1. Hatha-joga, czyli zrównoważenie biegunów i powrót do centrum
  • 3.2. Pomiędzy ziemią i przestrzenią, pomiędzy tym, co wewnątrz i na zewnątrz, czyli gdzie jestem w relacji do dołu i góry
  • 3.3. Pomiędzy przyszłością i przeszłością, czyli gdzie jestem w relacji do przodu i tyłu
  • 3.4. Pomiędzy mężczyzną i kobietą, działaniem i niedziałaniem, czyli gdzie jestem w relacji do prawej i lewej strony
  • 4. Joga powięziowa w kontekście tradycji i powrotu do podstaw
  • 4.1. Joga, percepcja i ich związek z powiezią
  • 4.2. Percepcja powięziowa w praktyce asan
  • 4.3. Relaksacja, uważność i bezwysiłkowość
  • 5. Rozciąganie czy bezwysiłkowe wydłużanie ciała?
  • 5.1. Rozciągający odruch warunkowy
  • 5.2. Budzenie zwierzęcego ciała - pandykulacja
  • 6. Jak budować swoją praktykę?
  • 6.1. Rozwijanie inteligencji ciała powięziowego
  • 6.2. Zasady doboru asan
  • 6.3. Wygoda i pełnia uważności
  • 6.4. Oddech w praktyce asan
  • 6.5. Odpowiedź oddechu jako reakcja autonomicznego układu nerwowego na oczyszczenie i rozluźnienie
  • 6.6. Ile czasu i kiedy praktykować
  • 6.7. Yin & yang w praktyce asan
  • 7. Joga powięziowa w praktyce
  • 7.0. Tao jogi powięziowej
  • 7.1. Pozycje leżące - automasaż powięzi
  • 7.2. Pozycje w podporach
  • 7.3. Pozycje w klęku
  • 7.4. Pozycje stojące
  • 7.5. Pozycje odwrócone
  • 7.6. Pozycje balansów na rękach
  • 7.7. Pozycje siedzące
  • 7.8. Uddiyana bandha
  • 7.9. Oddech grawitacyjny
  • 8. Integracja percepcyjno-powięziowa
  • 8.1. Kim jestem? Od „ja autobiograficznego do jaźni niepodzielonej
  • 8.2. Gdzie kończy się umysł? Ciało powięziowe jako układ odniesienia wcielonego umysłu
  • 8.3. Zintegrowana obecność i przeszkody na drodze do integracji
  • 8.4. Kundalinia teoria „gadziego mózgu i nerwu błędnego
  • 8.5. Jak powstaje świadomość i czym jest medytacja
  • 8.6. Jedność życia - biologiczna i neurobiologiczna ewolucja świadomości
  • 9. Integrujące praktyki medytacyjne
  • 9.1. Od myśliciela do obserwatora - przejecie steru życia
  • 9.2. Rozpoznanie obserwatora
  • 9.3. Od obserwatora do świadka i zintegrowanej obecności
  • 9.4. Stany i trwałe realizacje
  • 9.5. Praktyka zintegrowanej obecności
  • 9.6. Powięziowa reaktywacja - droga do odwiecznej wolności
  • 10. Joga na co dzień, życie jest odczuwaniem i obecnością -wszystko jest medytacją, wszystko jest jogą
  • 10.1. Joga podczas gotowania wody na herbatę
  • 10.2. Joga podczas pracy przed komputerem
  • 10.3. Przenieś się na ziemię
  • 10.4. Odpoczynek i oszczędzanie energii na co dzień
  • 11. Trzy sekwencje równowagi percepcyjno-powięziowej
  • 11.1. Równowaga dołu z górą
  • 11.2. Równowaga przodu z tyłem
  • 11.3. Równowaga prawej i lewej strony
  • 11.4. Wskazówki do praktyki trzech sesji
  • 11.5. Pozycje i sekwencje na problemy ciała-umysłu
  • Podziękowania i dedykacje
  • Recenzje
Nazwa Czas dostawy Cena
InPost Paczkomaty 24/7 1 dzień roboczy 9,99 zł
InPost Kurier - przedpłata 1 dzień roboczy 14,99 zł
InPost Kurier - pobranie 1 dzień roboczy 19,99 zł
Odbiór osobisty - Medyków 3D, Katowice pon-pt: 9:00-17:00 Za darmo!

* Przy każdym zakupie powyżej 299,00 zł darmowa wysyłka!


Wszystkie zamówienia złożone w naszym sklepie do godziny 15:00 wysyłamy w ten sam dzień!

Podana informacja dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy) i dostawy INPOST.



Odbiór osobisty zamówień w Katowicach już możliwy!

Sklep NaMedycyne Shop, Medyków 3D (obok Śląskiego Uniwersytetu Medycznego), 40-751 Katowice.

Zobacz także

Produkty powiązane z Twoim wyborem

W tej kategorii

16 innych produktów w tej samej kategorii: